vrijdag 6 mei 2016

LOEF adviseert: 'LOOK FOR WHAT IS, NOT WHAT SHOULD BE'

Beste deelnemers,

Goed dat u in deze editie van de TURBO TA BATTLE belangstelling toont voor wat ik u in de komende weken te bieden heb. Ik schets hieronder kort mijn achtergrond en wat u kunt verwachten.

JARENLANGE PRAKTIJKERVARING
Ik heb sinds 1989 als (senior) beleggingsadviseur bij diverse banken gewerkt met direct een grote belangstelling voor koersgrafieken. Dat had ook een praktische reden: de beurskoers is onze enige scheidsrechter. Het is het snijpunt waar alle vraag- en aanbodfactoren elkaar de hand schudden. De aandacht voor de uitkomst van alle relevante informatie via de beurskoers heeft ertoe geleid dat ik tussen 2005 en 2010 bij Theodoor Gilissen Bankiers als senior technisch analist mij volledig kon concentreren op de studie van koersgrafieken. Vanaf 2010 verzorg ik in mijn rol van zelfstandig gevestigd technisch analist (www.edwardloef.com / www.probeleggen.nl) beleggingsresearch aan professioneel financieel dienstverleners (banken, brokers, marktpartijen voor signaaldiensten) en natuurlijk particuliere zelfbeleggers.

MISSIE TURBO TA BATTLE
Voor mij persoonlijk is deze wedstrijd geslaagd als ik erin slaag voor u een goede coach te zijn. Hopelijk komen er voldoende uitdagingen op ons pad om de andere TA-coaches de loef af te kunnen steken! U zult merken dat technische analyse meer kunst dan wetenschap is. Daarom is het ook erg leuk om te kunnen/mogen inspireren met uiteenlopende technieken en invalshoeken. Wellicht zal dit een vruchtbaar resultaat tot gevolg hebben.

DAGELIJKSE ANALYSES & COACHING TIPS & TRICS
Ik hoop u te inspireren met mijn dagelijkse inzichten en persoonlijke visie op de ontwikkelingen in beurskoersen en natuurlijk mijn persoonlijke aanpak onder de aandacht brengen. Hieruit volgen dagelijks 'tips en trics' waarmee u uw voordeel kunt doen. Alle specifieke momenten van A t/m Z zullen dagelijks aandacht, waar zich op dat moment interessante situaties voordoen. Na afloop van de competitie (start 16 mei / einde 17 juni) kent u het technisch alfabet van LOEF voldoende om te weten wat u precies wanneer moet doen. Voortaan bent u verlost van 'zal ik wel, zal ik niet', maar kunt u vol vertrouwen handelen, omdat u weet waar u (straks) staat in de cyclus! Dit is uniek! Dit ziet u niet bij de andere coaches met hun subjectieve meningen. Laat u zich dus vooral coachen met behulp van de methode LOEF.

METHODE LOEF
Dagelijks breng ik de trends in kaart op basis van vier persoonlijke basisprincipes:

L = Logisch (de aanpak moet begrijpelijk en rationeel zijn)
O = Objectief (op basis van kwantificeerbare criteria)
E = Eenvoudig (zodat alle ogen kunnen zien wat alle vingers kunnen aanwijzen)
F = Functioneel (de methode moet dus vooral praktisch zinvol zijn).

CONCEPT: 'LOOK FOR WHAT IS, NOT WHAT SHOULD BE' (citaat Albert Einstein).

 


TOELICHTING LOEF METHODE
De letters zult in de echte koersgrafieken niet aantreffen, maar de grafiek moet iedere analfabeet in de technische analyse straks wel kunnen lezen. Dat wil zeggen, elke beweging omhoog of omlaag maakt onderdeel uit van een cyclus: een cyclus die bestaat uit een stijgende trend, topvormingsfase, dalende trend en bodemfase. Op basis van kwantitatieve beslisregels (beurskoers en afgeleide simpele gemiddelden, parameters kortetermijn (20) en langetermijn (120)) maak ik in de komende weken in diverse tijdvensters duidelijk wat de trendstatus is en welke signalen er zich voordoen. U kunt hiermee uw voordeel doen!

CONCLUSIE
U weet nu wat u kunt verwachten voor wat betreft de theorie om trends in de beurskoersen te bespelen. Wie de zijde van loef kiest, mag de wind in de zeilen verwachten. Ik wens u allen veel inspiratie en wijsheid toe!

Edward Loef CFTe
CFT = Certified Financial Technician, registratie IFTA, U.S.A.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geen opmerkingen:

Een reactie posten