dinsdag 10 mei 2016

K/V-signalen 11 mei 2016 voorbeurs

Tijdens de Hollandse Aandelenavond gaf ik - in mijn rol van gastspreker - aan het einde van de paneldiscussie mijn voorspelling aan voor de AEX eind 2016. Meer hierover kunt u lezen op de website www.edwardloef.com

Mijn professionele en persoonlijke mening heb wel eens verwoord in de DFT beleggingstip van de week (zie onder)

Ik volg de koersveranderingen dus methodisch, d.w.z. in dit beursspel heb ik de Turbo instrumenten van BNP Paribas in mijn computer in een map gestopt en ik filter de onderliggende waarden voor u op basis van drie verschillende trends gebaseerd op twee simpele gemiddelden (SMA):

- stijgende trend (beurskoers boven 20-daags SMA en 20 daags SMA boven 120-daags SMA)
- dalende trend (beurskoers onder 20-daags SMA en 20 daags SMA onder 120-daags SMA)
- neutraal (als niet wordt voldaan aan de criteria van een stijgende trend of dalende trend).

Dagelijks filter ik de onderliggende waarden op basis van koop/verkoopcriteria (zie onder);
 
K/V = Koop/Verkoopsignaal
L/S = Long/Short positie
Instrument = onderliggende waarde
Koers = laatste koersnotering bij het filteren van het beleggingsuniversum
Trend = bullish (= stijgende trend), bearish (= dalende trend), neutral (= zijwaarts of overgangsfase)
ST = indicatieve steun o.b.v. 20-daags daags dieptepunt in de afgelopen 20 handelsdagen
W = indicatieve weerstand o.b.v. 20-daags hoogtepunt in de afgelopen 20 handelsdagen
KT = richting van het 20-daags SMA
LT = richting van het 120-daags SMA
KT SMA = 20-daags SMA
LT SMA = 120-daags SMA

NB: in weekfilters gebruik ik 4-weeks SMA in combinatie met 24-weeks SMA

De uitkomst van de technische filter hedenochtend treft u hieronder aan:

Ik hoef dus slechts te focussen (als ik positief ben) op de 'bullish'-selectie. U ziet o.a. dat uit de filter o.a. het aandeel AMAZON tevoorschijn komen (waarover de media nabeurs Wall Street schreven, ik heb de media niet nodig...de filter helpt mij) en dat de beursindices op Wall Street zich positief ontwikkelen. Vandaag selecteer omwille van de eenvoud het aandeel Porsche Automobil Holding (zie grafiek onder).

Grafiek Porsche (+ relatieve sterkte t.o.v. DAX-index)


In juni 2015 kruiste het 20-daags SMA onder het 120-daags SMA en werd de trend dalend.
Op 16 maart 2016 kruiste het 20-daags SMA boven het 120-daags SMA en werd de trend stijgend.

De strategie sinds 16 maart is 'kopen op zwakte' tijdens de stijgende trend. Een daling onder het stijgende 20-daags SMA levert een 'buy/hold'-alert op (zie 6 april en 5 mei 2016). Een stijging boven het 20-daags SMA levert een 'add'-signaal op (= uitbreiden longposities). 

Kortom, ik respecteer de richting van de trend met behulp van gemiddelden en aankoopcriteria. Ik heb een plan: focus op de beurskoers!

Meer informatie krijgt u volgende week tijdens het seminar op 17 mei a.s. !!!

Mededeling
(...p.s. er zijn technische problemen met mijn account, waardoor ik zelf nog niet kan handelen)
Aan een oplossing wordt gewerkt. 

Legenda:

 


SUCCES !!!
Edward Loef CFTe
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten